Tabele kaloryczne

Bardzo dużo diet opartych jest o zawartość kaloryczną pożywienia. Wiele stron internetowych publikuje w swojej zawartości tabele kaloryczne, w których znajdują się same produkty a także popularne dania, przy których uwzględniona jest ilość kalorii w stosunku do wagi produktu. Bardziej zaawansowane zestawienia uwzględniają też procentową zawartość poszczególnych składników odżywczych. Ułatwia to zapoznanie się ze składem codziennych posiłków oraz sprawia, że człowiek po pewnym czasie uczy się, które grupy produktów są dla niego odpowiednie. Zestawienia kaloryczne można znaleźć też w książkach na temat diet oraz kieszonkowych słownikach kalorii. Od niedawna wprowadzony został też wymóg na producentach pożywienia i innych produktów spożywczych. Na każdej etykiecie powinien znaleźć się nie tylko skład zawartości, ale także tabela kaloryczna. Najlepsze są te, gdzie zamieszczone są przeliczniki zarówno w odniesieniu do 100 gram produktu, ale także wartości całego opakowania, porcji. Poza tym ważne jest także zamieszczenie wykazu ilości poszczególnych składników. Czasami okazuje się, ze produkt powszechnie uważany za dietetyczny, posiada taki skład odżywczy, który decyduje, że nie poprawia przemiany materii i dodatkowo dostarcza większej ilości niepożądanych elementów.

Mało ale często

Nie ma przepisu na idealną dietę, która zapewni prawidłową wagę ciała na długie lata. Można jedna zastosować kilka zasad, które ułatwią utrzymanie zgrabnej sylwetki. Przede wszystkim nie można zjadać za dużo. Posiłki ciężkostrawne, słodycze, fast-foody to najwięksi wrogowie smukłej figury. Można sobie na nie pozwolić od czasu do czasu, jednak, gdy znajdują się regularnie w codziennym jadłospisie, należy się liczyć z powiększeniem wagi. Dobrym sposobem na utrzymanie zgrabnej sylwetki jest różnicowanie posiłków. Powinny dostarczać wszystkich niezbędnych składników odżywczych, witamin i minerałów. Zaleca się również, by każdego dnia spożywać kilka posiłków, 5-6 w niewielkich ilościach, zamiast tradycyjnych trzech. Porcje mniejsze znacznie łatwiej jest strawić. Można też uniknąć nieprzyjemnego uczucia ciężkości i senności po obfitym posiłku. Dietetycy zalecają, by ostatni posiłek spożywać przed zachodem słońca albo co najmniej na kilka godzin przed pójściem spać. Taka codzienna dieta to najlepszy sposób, by cieszyć się zgrabną sylwetką przez długie lata.

Odchudzanie

We współczesnym świecie coraz większą uwagę zwraca się na wygląd. Istotny stał się on w pracy a także przy doborze partnerów i znajomych. Osoby uśmiechnięte, otwarte, atrakcyjne wydają się być sympatyczne. Właśnie takiego towarzystwa się poszukuje. Niestety bycie atrakcyjnym nie jest takie łatwe. Szczególnie trudne jest utrzymanie prawidłowej wagi. Są co prawda osoby, które mogą pochwalić się doskonałą i szybka przemiana materii. Jest to jednak zdecydowana mniejszość. Pozostali muszą bacznie uważać, co jedzą lub pogodzić się ze wzrostem wagi. Z pomocą przychodzą rozmaite diety odchudzające. Odchudzanie przebiega w nich w różny sposób. Diety cud umożliwiają błyskawiczną utratę wagi. Trudno jest jednak utrzymać jej efekty. Z kolei tradycyjne diety połączone z wysiłkiem fizycznym wiążą się z mniejszą utratą wagi, jednak jej efekty są o wiele trwalsze a sama dieta jest o wiele zdrowsza dla organizmu niż jakakolwiek dieta cud. O wiele lepiej jest również wyrobić własne zdrowe nawyki żywieniowe zamiast regularnie się odchudzać.

Zbędne kilogramy

Idealna waga i wzorcowe wymiary są dla wielu osób nieosiągalne. Niektórzy maja wrodzona tendencję do tycia i wszystkie kulinarne grzeszki szybko są widoczne tu i ówdzie. Tylko nieliczni mogą pochwalić się wzorcową i bardzo szybka przemianą materii. Jednak z wiekiem również i oni powinni zacząć uważać ile i jak często jedzą. Szczupła sylwetka jest szczególnie pożądana wiosną a przede wszystkim latem. Dobrze jest również zaprezentować idealną figurę podczas różnych przyjęć, spotkań, uroczystości rodzinnych. Zbędne kilogramy nie tylko powodują dyskomfort w wykonywaniu wielu codziennych czynności. Również znacznie pogarszają wygląd. Dobrym i szybkim sposobem na pozbycie się zbędnych kilogramów jest zastosowanie diety odchudzającej. Dotychczas powstały setki programów rozpisanych na kilka dni, tydzień lub na kilka tygodni. Te najkrótsze to tzw. diety cud, które gwarantują szybką utratę wagi, jednak wiąże się z nimi ryzyko wystąpienia efektu jo-jo. Najlepsze są diety rozpisane na kilka tygodni. Utrata wagi jest co prawda wolniejsza, jednak w tym czasie można wyrobić odpowiednie nawyki żywieniowe, które w przyszłości zapobiegną powrotowi do dawnej wagi.

Urozmaicone posiłki

Współczesne media już kilka lat temu wylansowały modę na szczupłą i zgrabną sylwetkę. By taka uzyskać, wiele kobiet stosowało drakońskie diety cud. Zazwyczaj dieta taka każdego dnia dostarcza tylko niezbędnych kalorii. Zazwyczaj jest to około 1000 kalorii, chociaż te najbardziej surowe programy dietetyczne zakładały dziennie nawet mniejszą ich ilość. Błyskawiczna utrata wagi robi wrażenie, jednak bardzo trudno jest utrzymać efekty takiej diety. Największym zagrożeniem jest efekt jo-jo. O wiele zdrowsza dla organizmu, bezpieczniejsza i bardziej skuteczna jest urozmaicona dieta. Posiłki powinny być pełnowartościowe a przy tym powinny zawierać mało kalorii. Warto jest zamienić niektóre produkty wysokokaloryczne, jak majonez czy bita śmietana na ich o wiele lżejsze odpowiedniki jak na przykład jogurt naturalny. Każdy posiłek powinien dostarczać wszystkich niezbędnych składników odżywczych a także cennych witamin i substancji mineralnych. Rekordzistami pod tym względem są kiełki, tuż za nimi plasują się świeże warzywa i owoce. Nie powinno ich więc zabraknąć w codziennej diecie.

« Previous Entries